Hi. Assalamualaikum.

"Bila kita jatuh, baru kita tahu mana kawan mana lawan."
Ye tapi masalahnya kadang kadang bila aku jatuh aku sendiri pun tak tahu mana satu kawan aku mana satu lawan. Pada aku semua sama je. Mungkin mereka tak tahu diri aku ni macam mana. Bukan nak meminta perhatian. Cuma rasa macam diri ni jauh sangat dari semua orang dan orang lain semua dekat sesama sendiri. Bukan nak kata dorang semua tak ingat aku langsung. Cuma 'jarang'. Baru kenal erti persahabatan. Tak semestinya aku je yang dorang nak layan kan? Aku faham. Tapi ini lah apa yang aku rasa. Rasa macam jauh dipinggirkan. Tak bermaksud nak menyakiti hati sesiapa pun. Hanya nak luahkan apa yang dirasai. Semua orang ada perasaan macam ni. Bohong kalau kau kata tak ada.

Baru kenal dunia ni. Perjalanan masih jauh untuk aku. Banyak lagi kerenah manusia yang kena hadap. Moga dipermudahkan segalanya. Berharap aku akan sentiasa kuat untuk tempuh segala dugaan dan halangan. Aku tahu aku kuat untuk berhadapan dengan semua ni. In Shaa Allah aku boleh.

Bye. Assalamualaikum.
(22/2/14)