Hi. Assalamualaikum.

Okey. Kalini aku nak cerita sikit pasal "Music". Memang pelik sikit tapi kadang-kadang aku tengok some of Malaysian ni bila support lagu luar dorang macam tak support local music. Well that shit. Sekarang semua orang pun tahu K-pop one of the music yang berpengaruh around the world. Tapi agak kecewa bila aku tengok some of k-pop fans punya minat towards k-pop music > local music. Bukan nak mengata tapi kenyataan. Okey bukan tu je banyak lagi fans macam tu. Aku cuma bagi contoh tapi tak bermaksud aku nak buruk-burukkan fans k-pop. Aku pun layan k-pop but sometimes kita kena juga support our local band. Kalau support group luar je habistu group/band local ni siapa nak support. Aku cuma bagi pendapat je. Terpulang lah dekat korang kan. Selain k-pop adalah some people yang kononnya mat saleh yang hanya layan lagu omputeh. Poyo. Sedangkan orang putih pun support music kita kenapa tak kita? Nak kata local singer/band tak famous macam dorang? Eh comeon. Tengok Yuna, Bunkface, Mizz Nina and banyak lagi lah. They sing with famous singer kot. Yuna tu nyanyi untuk theme songs movie lagi. Comeon guys kalau bukan kita nak support our local music siapa lagi.

Lol post kalini macam bermanifesto pun ada. Cuma nak ingatkan je niatnya.

So in the end, lets enjoy this Yuna's new mv. New tak berapa nak new lah kan.



Bye. Assalamualaikum.
(23/2/14)