5 TEKNIK 2 (2013)

Hi. Assalamualaikum.

It's still fresh in my mind. We played, we laugh, we did something bad, we ponteng koko, we bahan cikgu and we did everything together. Yeah, I don't care about my english right now. I miss my classmates. Duh! Rindu bila datang pagi-pagi semua muka malas bak hang. Muka paling hambar bila hujan pagi. Haa time tu muka masing-masing paiseh nak mampuih dalam kelas. Bila cikgu masuk semua diri lepastu Dol (Syahmie) bunyi siren "BANGGGGUUUUUNNNN ~" rindu sangat bunyi tu lepastu baru lah sekoq-sekoq bangun dengan muka toye. Lepastu dah bagi salam, duduk and some of them sambung tidur. Hahahaha setiap pagi mesti ada yang tidur. Tapi paling pelik bila satu pagi semua segar bak hang. Takde yang tidur. Yang chinese dekat depan pun ada yang tidur. But most of them study lah kan. Masa tu baru aku tahu chinese pun takde lah sepanjang masa nak study pun. Tukang buat lawak ofcose yang duduk belakang Dol dengan Bob. Tapi tu pun tak selalu sebab bob ah tak selalu datang. Rindu nak lepak sama-sama duduk belakang kelas bercerita dan gelak tawa. Bila ingat setiap benda tu boleh terukir senyum dekat aku. Kelakar sangat. Rindu sangat.

Aku tak rindu sekolah. Tapi aku rindu classmates aku. Rindu sangat moment macam tu semua. Nak cerita watak satu demi satu dalam kelas tu takut korang malas nak baca pulak panjang menjalo nanti. 40 orang dalam kelas tu macam-macam kerenah. Ada cilaka, ada musibat, ada kelakar, ada blur, ada happening, ada gedih, hahahah memang best kelas 5T2 last year. Walaupun ada gaduh sesama sendiri, tapi lepastu mesti baik balik. Bak kata pepatah melayu kiteorang ni bagai air yang dicincang takkan putus. Kehadiran kelas tu memang tak selalu penuh. Kalau hari sekolah tu ada 50 hari je. Boleh dikatakan dalam 1-5 atau 6 gitu je hari yang semua datang. Kecuali hari periksa. Tu pun ada yang tak datang. Tapi exam biasa je lah. SPM tak datang memang nak kena siku pe? Hahaha.

We take care of each other, macam brothers and sisters even berlainan bangsa. No racist. Kalau kutuk pun hanya dianggap gurauan. Ingat lagi bila on of indian boy Kiri nyanyi "Aku inginkan dirimu, datang menemui aku ~" aku pun actually tak ingat lagu tu cemana yang pasti lagu tu lah. Pada aku selama 5 tahun dekat sekolah tu, kelas tu lah paling berjaya buat aku tersenyum (bukan nak kata kelas form 1-4 tak best) walaupun kadang-kadang ada rasa menyampah bila ada yang buat hal dengan cikgu sampai cikgu merajuk. Tapi bila dah buat salah tu aku tengok ada lah dorang rasa bersalah sikit walaupun hati tu ada yang hati batu.
Tengok ni. Baru cerita sikit dah memanjang. In Shaa Allah aku akan sambung lagi next post.

Anyway sorry to my classmates for this late upload class video and still story for not making a very good video for our class. Click the link below. Enjoy this. Sorry for the late upload.

▶ 5T2 - Video Dailymotion

Bye. Assalamualaikum.
(27/2/14)