Hi. Assalamualaikum.

There is one girl that I like a lot and I proud to know her (macam crush ah tapi bukan). Tapi tak pasti sama ada dia pun rasa apa yang aku rasa. Dia ni memang susah untuk dipikat rasanya. Peduli apa. Pada aku benda macam ni semua aku terima sebagai cabaran dan paling penting always be positive. Kalau aku sentiasa positif yang dia ni akan jadi milik aku satu hari nanti dengan doa in shaa Allah boleh jadi kenyataan. Aku suka tengok dia senyum. Macam bila aku tengok dia senyum buat semua masalah aku hilang. Ni semua bukan tipu tapi cerita betul. Hey girl, you should be proud sebab ada cerita pasal you dekat sini.

Okey please guys jangan menyampah or nak termuntah or nak quit baca blog ni, sebab tujuan aku buat post ni bukan nak cerita pasal cinta. Aku cuma nak cakap sebagai orang muda (muda ke?) kita kena berfikir secara positively. Sebabnya kita masih muda dan banyak lagi cabaran kena tempuh. Kalau baru cabar sikit kau dah berfikir negative yang kau tak boleh tempuh macam mana kau nak tempuh cabaran yang lain? Cuba be positive mana tahu kau dapat tempuh cabaran tu satu per satu. Tak mustahil semua benda tu sebab kalau kita tengok sekarang ni dah ramai dah orang kaya yang berjaya walaupun masa zaman sekolah dia tak pandai. Bukan nak kata tak perlu pergi sekolah. Cuba kau fikir macam mana orang yang tak pandai masa sekolah tiba-tiba boleh berjaya. Mesti banyak benda yang dia cuba buat . Dan mesti masa dia mencuba tu dia kena tempuh banyak cabaran. Walaupun dia gagal mesti terus cuba dan mencuba. Kalau tak fikir secara positive mesti dia tak berjaya kan? So cuba terima cubaan tu sebagai cabaran and jangan lupa think positively. Jangan lupa juga untuk berdoa. Tu paling penting sebab usaha tanpa doa tu macam tak lengkap ah. Kita hanya mampu merancang tapi Allah yang tentukan.

Tak kesah lah dalam kerjaya, cinta, belajar atau apa pun kenalah think positive. So, "Keep Calm and Be Positive" and "Keep Calm and Never Give Up" cause miracle will happen.

Bye. Assalamualaikum.
(13/3/14)