Krinnggggggg ~ *lonceng sekolah baru berbunyi*

Well hi.
Okey harini dekat sekolah tak tahu kenapa macam semua cikgu nak marah marah. Ok. Aku terima. Actually memang patut aku terima sebab bukannya salah cikgu tapi salah kiteorang. Masa subject Math, ok. Aku tak faham kenapa bebudak chinese susah sangat nak hormat cikgu. Tahu lah dah pandai. Tapi teacher is still a teacher. Kalau cikgu dekat pusat tuition tu kau boleh hormat kenapa tak cikgu dekat sekolah. Sedangkan bila kau jawab exam yang menanda semua cikgu sekolah not cikgu tuition atleast cikgu tu ajar kau jugak. Tapi tak duli ah. For me, seorang cikgu mesti mengajar. Dah tu tugas dia and kita sebagai seorang students kenalah hormat apa yang cikgu tu ajar even tak berapa nak faham. Kalau pandai tak belagak apa guna. sigh.

Okey lepastu masa Science. Well kalini bebudak Melayu pulak. ehm nak cakap aku tak bising tipu jugak. Bebudak ni memang tak boleh berkumpul sebenarnya. Kalau berkumpul satu tempat mesti memekak. Cikgu susun ikut tempat taknak ikut. Duduk terabur lepastu memekak. Yes, atleast aku duduk dekat tempat aku. Aku juga cuba untuk dengar apa yang cikgu ajar dekat depan kelas. Tapi korang pun tahu kan kalau dah orang sebelah je pun dah memekak cemana lah aku nak belajar. ye idok? Aku takde lah nak salahkan dorang. Tapi rasanya kalau dorang duduk ikut apa yang cikgu susun aku rasa semua boleh study kot. Aku risau jugak SPM nanti kalau tak dapat jawab science tu.

Lagi, aku tak tahu kenapa susah sangat nak terima bila cikgu tegur. Macam lah kau tu dah lama sangat hidup. Tahu semua benda. Cikgu tu lagi tahu apa yang patut kita buat. Dia lagi berpengalaman. Bukan nak menyebelahi pihak tapi sebagai students, kita hormat ah cikgu tu. Apa dia cakap dengar then terima jelah. Tak perlu rasanya nak melawan. Aku bukannya apa. Dah muak bila dengar cikgu cakap kelas tu biadab lah apa lah. Tengok  cikgu pun kesian jugak sebab dia penat ajar tapi kita buat taik. Tapi bila exam takde lah power sangat. Dah nak Spm. Belajar kenalah ada berkat cikgu. Kalau tak berkat apa yang kita belajar cemana nak masuk otak.

Okay post kalini bukan aku nak salahkan bebudak kelas aku je. Tapi aku pun bersalah jugak. Kita semua salah.
(Walaupun dorang tak baca blog aku ni, aku harap korang yang baca takde lah buat macamni.)

Respect others if you want them to respect you.
Assalamualaikum. Adios ~