Hi. Assalamualaikum.

Siapa je dalam dunia boleh hidup tanpa pasangan. Ye dak? Orang tak waras dengan takde perasaan tak dikira. Yeah aku pun tak tahu kenapa aku selalu cerita pasal ni, terfikir pasal ni. Mungkin sebab aku still tak jumpa lagi. So, aku pun macam tertanya-tanya pasal tu semua. Pernah satu masa dulu aku tanya kakak aku yang dia nak aku cari girlfriend macam mana. Dia bagitahu aku sebaik-baiknya biarlah yang pakai tudung, pandai jaga auratnya. Kalau nak yang free hair tu biarlah yang sopan, tak terlalu sexy bila berpakaian and paling penting between both of that mesti hormat orang tua. Dia pun ada bagitahu yang dulu kalau tidak my mum, haa yalah my mum yang sekarang cikgu dah jadi guru besar tu kalau tidak dulu dia nak jadi stewardess. Tapi disebabkan family my dad, dia tak jadi.

For me, it's not important whether bertudung or free hair. But as my sister said mesti sopan, hormat orang tua, tak terlalu sexy or something like that and tambah untuk aku, pandai jaga hati aku and my family. And cerita pasalni, masatu aku terjumpa satu ayat ni dekat tuider.... "You might admire her face, but remember you have to live with character. Choose your future spouse wisely." Betul jugak apa yang ayat tu kata. Mungkin kita terpikat dengan muka dia yang cantik, tapi kena ingat yang kita hidup dengan perangat, karenah dia semua. Senang cerita bukan senang nak cari jodoh yang baik. Kenalah banyak berdoa. In shaa Allah dapat.

Bye. Assalamualaikum.
(24/12/2013)